logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۹۳۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

تعطیلی خطرآفرین کمربندی ابهر

-تعطیلی-خطرآفرین-کمربندی-ابهر
تعریض کمربندی شمالی ابهر-خرمدره به‌دلایل نامعلومی یک‌سال است که تعطیل شده، این در حالی است که به دلیل خاک‌برداری از شانه خاکی اختلاف سطح نیم متری، بین شانه خاکی و جاده ایجاد شده و حوادث رانندگی را چندین برابر کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ در شهرستان ابهر که در ورودی‌های شهر، تابلو‌های نصب شده، آن را دروازه تمدن شمالغرب معرفی می‌کند، از لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در سر راه‌های مواصلاتی اصلی استان‌های شمالغرب و نزدیکی به پایتخت و همسایگی با استان‌های شمالی در بین شهرستان‌های استان زنجان و حتی استان‌های همجوار بهترین موقعیت را به خود اختصاص داده است. 

بیشتر بخوانید

با وجود توجهات ویژه مسئولان شهرستانی اعم از نماینده مجلس شهرستان، فرماندار، شورای اسلامی و  شهردار هنوز شهرستان ما در مناطق مختلف با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که باید نماینده  دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرماندار، شورای شهر و شهردار ‌آن‌ها را مورد توجه ویژه قرار دهند.

همه ما و خود مسئولان ذیربط می‌دانند که تقسیمات کشوری دو شهرستان ابهر و خرمدره مهندسی و حرفه‌ای نیست و شهرستان خرمدره همچون جزیره‌ای‌ است در میان شهرستان ابهر که جا دارد با تشکیل تیم تخصصی در این مورد تصمیم درست، اساسی و حرفه‌ای گرفته شود.

 همه مسئولان این را می‌دانند که جاده قیدار در کشور به جاده مرگ شناخته شده است، با توجه به این که این جاده مسافت چندین استان همجوار را کوتاه می‌کند و ذاتاً در صرفه‌جویی انرژی سهم به‌سزایی  دارد باید سریعاً نقاط حادثه‌خیز این جاده که بیشتر، از تقاطع روستای میموندره تا تقاطع روستای قره‌آقاج است، اصلاح و دوبانده شود.

با توجه به این که شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های ابهر و خرمدره در مسیر جاده قدیم زنجان، تهران از سه راهی سلطانیه تا ضیاء‌آباد واقع شده است و مسیر رفت و آمد هزاران نفر کارگر زحمت‌کش است، به‌دلیل حادثه‌خیز بودن و رفت و آمد زیاد در این جاده، جان و مال  این قشر زحمت‌کش و مردم تهدید می‌شود که نیاز دارد در  تعریض و دوبانده کردن این جاده تسریع و تعجیل شود.

با این حال چند سالی‌ است تعریض کمربندی شمالی ابهر، خرمدره  آغاز شده است اما به دلایل نامعلومی یک سالی‌ است این پروژه تعطیل شده، این در حالی است که به دلیل خاک‌برداری از شانه خاکی اختلاف سطح نیم متری، بین شانه خاکی و جاده ایجاد شده است و حوادث رانندگی را چندین برابر کرده است، بنابراین از مسئولان درخواست می‌شود برای حل این مشکل تسریع و تعجیل شود.

داود عسکری، فعال اجتماعی

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : داود عسکری ] [ ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ ]
خدا قوت سپاس از اطلاع رسانی و بارگزاری مطالب شهروندان
فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹